#ST(telefon)
wersja polska wersja angielska wersja niemiecka wersja francuska

2014-09-03
Instrukcja montażu napędu SOLO

Niekiedy zdarza się, że użytkownik bramy zwraca się do BiG TOR z prośbą o przesłanie instrukcji montażu produktów BiG TOR czy to bramy czy to automatyki. Najszczęśniejszej wówczas przekazujemy tę prośbę do naszego Przedstawiciela Producenta, który dokonał sprzedaży i montażu danego produktu. Nazwa firmy Przedstawiciela Producenta, który dokonał sprzedaży i montażu danego produktu umieszczona jest na tabliczce znamionowej każdej bramy BiG TOR. Prosimy wziąć pod uwagę, że w sytuacji, w której po jakimś czasie dochodzi do konieczności ponownej regulacji napędu niezbędna jest fachowa ocena przyczyny utraty pierwotnych ustawień.

Najczęstszą przyczyną odchyleń od normalnej pracy dotychczas eksploatowanej bramy jest mechanika bramy, a nie napędu. Stąd np. jeżeli w bramie po jakimś czasie używania przestaje działać pilot - nie zawsze ale często, mamy do czynienia z przepięciem, wynikającym z przesilenia silnika. Najczęstszą przyczyną jest zacięcie mechanizmu bramy lub zmiana charakterystyki sprężyn równoważących. W takich sytuacjach wymaga się by uprawniony serwisant przed ponownym wczytaniem pilota, regulacją napędu etc, dokonał kontroli i regulacji bramy obsługiwanej ręcznie. Tylko poprawnie działająca brama w obsłudze ręcznej pracuje poprawnie po podłączeniu napędu. Ważne jest by po odryglowaniu napędu płat bramy był równoważony w całym zakresie pracy - tzn - pozostawał nieruchomy od poziomu posadzki i zalegał swobodnie i bez ruchu wznoszącego czy opadającego przy podnoszeniu bramy co jedną sekcję. W praktyce podnosi się płat mniej więcej co pół metra kontrolując sposób balansowania, płat powinien pozostawać w każdej ustawionej pozycji. Oczywiście brama musi pracować płynnie w całym zakresie pracy, bez żadnych zacięć i oporów. Należy ocenić, czy na prowadnicach i rolkach nie ma żadnych śladów tarcia - poprawnie zamontowana brama nie potrzebuje towotu. Warto zwrócić uwagę, że po zamknięciu bramy górna sekcja powinna dolegać do uszczelki bez potrzeby specjalnego docisku. Dopiero po weryfikacji wszystkich powyższych okoliczności można uznać, że rozprogramowanie napędu wystąpiło z powodów innych niż mechaniczna usterka montażowa lub eksploatacyjna bramy.

Niekiedy brama jest instalowana wbrew wytycznym producenta - przy braku odpowiedniego przygotowania przestrzeni montażowej, przed wykonaniem prac murarskich, przed wylaniem posadzki, przed przyklejeniem płytek etc. i wówczas po nastaniu tych zaległych prac budowlanych; oprócz zanieczyszczenia bieżni rolek bramy dochodzi do istotnych zmian zakresu pracy bramy, gdzie np. wyłączniki krańcowe napędu reagują w niewłaściwych, bo starych zakresach pracy płata. Prosimy zwrócić uwagę, że ze względu na złożoność wzajemnych zależności automatyki bramowej i mechaniki samej bramy, a także z powodu obowiązku zachowania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa światła otworu silnie zalecamy powierzanie wszelkich prac regulacyjnych oraz prac związanych z rozbudową danej automatyki o inne początkowo nie przewidziane peryferia fachowcom, którzy montowali modyfikowaną bramę. Nazwa firmy Przedstawiciela Producenta, który dokonał sprzedaży i montażu danego produktu umieszczona jest na tabliczce znamionowej każdej bramy BiG TOR ale nie zmienia to faktu że nasz zespół zawsze służy pomocą kierując się najwyższym dobrem jakim jest dla nas zadowolony klient.
BIG TOR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - spółka komandytowa ul. Przemysłowa 8H, 85-768 Bydgoszcz,
Nr tel. (52) 345 28 82,
e-mail: handel@bigtor.pl
#ST(infolinia)